Una carrera extraordinària des del primer minut: Renault, Ferrari, Vodafone, Telefónica, McLaren, Honda, BMW, Williams, Movistar, Mobil, Martini, Bridgestone, Agip, Toyota, Elf, Panasonic… La publicitat s’estén a una velocitat increïble en la petita pantalla i no hi ha enquadrament sense marca. Per a alguns és el preu que s’ha de pagar per gaudir d’una activitat esportiva que arrossega milions d’espectadors que no consideren aquest espectacle com una invasió publicitària, fins i tot els fa gràcia posar-se samarretes i gorres amb els colors de la seva marca preferida. És un mundial de marques. Malauradament la fórmula s’està estenen a tota activitat televisiva i la publicitat integrada acabarà saturant els continguts sense cap tipus de debat sobre les seves conseqüències. Potser als anunciants, que no publicitaris, ja els està bé, però aquesta carrera per aconseguir espectadors no hauria d’arribar a les televisions públiques que per filosofia han de considerar l’espectador com una persona i no com un número. I els números són de molt fàcil manipulació.
EL PUNT, 30-5-2006
Similar Posts
Memòria contra abstenció
La seva dissort va començar quan el van allistar a la «quinta del biberó». Va... Read More
Una mentira repetida mil veces
La mezcla de técnicas de propaganda con las propias de la información han derivado en... Read More
La manipulación de la imagen
El beso en Hôtel de Ville, Robert Doisneau, 1950 La manipulación de... Read More
Curiositats del doblatge
A la cartellera han coincidit unes pel·lícules que fan una innovadora utilització del doblatge i... Read More
16 de maig del 1979
El Barça va guanyar matemàticament la lliga d’aquest any el mateix dia que, trenta anys... Read More
La Batalla de l’Ebre, ara toca
Divendres es compleixen setanta anys de la batalla de l’Ebre, l’última gran ofensiva republicana contra... Read More