Una carrera extraordinària des del primer minut: Renault, Ferrari, Vodafone, Telefónica, McLaren, Honda, BMW, Williams, Movistar, Mobil, Martini, Bridgestone, Agip, Toyota, Elf, Panasonic… La publicitat s’estén a una velocitat increïble en la petita pantalla i no hi ha enquadrament sense marca. Per a alguns és el preu que s’ha de pagar per gaudir d’una activitat esportiva que arrossega milions d’espectadors que no consideren aquest espectacle com una invasió publicitària, fins i tot els fa gràcia posar-se samarretes i gorres amb els colors de la seva marca preferida. És un mundial de marques. Malauradament la fórmula s’està estenen a tota activitat televisiva i la publicitat integrada acabarà saturant els continguts sense cap tipus de debat sobre les seves conseqüències. Potser als anunciants, que no publicitaris, ja els està bé, però aquesta carrera per aconseguir espectadors no hauria d’arribar a les televisions públiques que per filosofia han de considerar l’espectador com una persona i no com un número. I els números són de molt fàcil manipulació.
EL PUNT, 30-5-2006
Similar Posts
Sessió continua
L’altre dia va tenir la ventura d’un fet poc habitual: va ser l’únic espectador d’una... Read More
El mort, al sot, i el viu, al rebost
A la vida i en extensió a les hemeroteques trobem de manera sistemàtica conflictes respecte... Read More
Missió impossible, 1,2 i 3
La darrera estripada (remake) d’una idea televisiva ha estat Missió Impossible (Mission:Impossible, 1966-1973), una famosa... Read More
La invasió dels lladres de cossos
Passen coses estranyes a la comunitat. Els pacients diuen que les persones del seu entorn,... Read More
Els aventurers de la llibreria
Hi ha una mena de lectors que tenen per costum entrar a les llibreries i... Read More
La manipulació de la imatge
El petó de l’Hôtel de Ville, Robert Doisneau,1950 La manipulació de les imatges no és... Read More