Una carrera extraordinària des del primer minut: Renault, Ferrari, Vodafone, Telefónica, McLaren, Honda, BMW, Williams, Movistar, Mobil, Martini, Bridgestone, Agip, Toyota, Elf, Panasonic… La publicitat s’estén a una velocitat increïble en la petita pantalla i no hi ha enquadrament sense marca. Per a alguns és el preu que s’ha de pagar per gaudir d’una activitat esportiva que arrossega milions d’espectadors que no consideren aquest espectacle com una invasió publicitària, fins i tot els fa gràcia posar-se samarretes i gorres amb els colors de la seva marca preferida. És un mundial de marques. Malauradament la fórmula s’està estenen a tota activitat televisiva i la publicitat integrada acabarà saturant els continguts sense cap tipus de debat sobre les seves conseqüències. Potser als anunciants, que no publicitaris, ja els està bé, però aquesta carrera per aconseguir espectadors no hauria d’arribar a les televisions públiques que per filosofia han de considerar l’espectador com una persona i no com un número. I els números són de molt fàcil manipulació.
EL PUNT, 30-5-2006
Similar Posts
La manipulació de la imatge
El petó de l’Hôtel de Ville, Robert Doisneau,1950 La manipulació de les imatges no és... Read More
Spaghetti Western
El western siempre fue un género de muy buena acogida en España, tanto en espectadores... Read More
“El caçador de cocodrils”, una lliçó de televisió
En la mort de Steve Irwin, conegut pel seu programa televisiu “Caçador de cocodrils”, s’ha... Read More
Antonio Gaudí y el cine
El catalán Antoni Gaudí, uno de los mejores e incomprendidos arquitectos a caballo de los... Read More
Disculpi’ns, senyor Allen
No voldríem que la seva percepció de la gent de la nostra terra sigui enganyosa.... Read More
Benvinguts, estudiants d’Erasmus
La mobilitat d’estudiants estrangers, tot i que fa anys que es desenvolupa, és a l’entorn... Read More